زيروكلاينت زيروكلاينت

shahla mohammadi

دستگاه هاي زيروكلاينت چگونه كار مي كنند و چه كاربردهايي دارند؟

زيروكلاينت ها (Zero Client) دستگاه هايي هستند كه در فرآيند مجازي سازي دسكتاپ استفاده مي شوند. مجموعه ها و شركت هاي مختلف مايلند ضمن كاهش هزينه ها در بخش IT، امنيت شبكه را نيز تامين كنند؛ از همين رو اغلب شركت ها به مجازي سازي سرور ها و ديتا روي آورده اند. زيروكلاينت دستگاهي است كه امكان مجازي سازي دسكتاپ را فراهم آورده است. در ادامه اين مطلب، توضيحات بيشتري در مورد زيروكلاينت خواهيد خواند.

تعريف زيروكلاينت

زيروكلاينت دستگاهي است كه فاقد سيستم عامل و پردازنده مي باشد و بنابراين به تنهايي قابل استفاده نيست و نمي توان هيچگونه نرم افزاري روي آن ها نصب كرد. در واقع مي توان گفت زيرو نوعي بورد با پردازش صفر است و دليل نام گذاري آن نيز همين است. زيروكلاينت ها به يك دستگاه سرور نياز دارند كه تمامي پردازش خود را از آن بگيرند. تمامي اطلاعات و نرم افزار ها نيز روي سرور نصب شده و از طريق دستگاه زيرو قابل دسترسي هستند. با نصب يك مانيتور به دستگاه زيرو كلاينت مي توان اطلاعات موجود روي سرور را مشاهده كرد. البته برخي از زيرو كلاينت هايي كه امروزه در بازار موجود هستند، داراي رم، پردازنده و حافظه داخلي نيز مي باشند.

نحوه عملكرد زيروكلاينت چگونه است

زيروكلاينت ها يك نرم افزار مديريت دارند كه بايد روي سرور نصب شود. پس از نصب نرم افزار زيروكلاينت، به تعداد مورد نظر براي كاربران اقدام به ساخت يوزر خواهيم كرد. اين دستگاه ها يك سخت افزار براي اجراي فريم ور (FirmWare) خود بر روي سرور دارند، با استفاده از اين فريم ور، زيرو كلاينت حركات و عمل مانيتور و موس را به سرور فرستاده و اطلاعات و پردازش مورد نياز را از سرور دريافت مي كند.

زيروكلاينت چه انواعي دارد

زيروكلاينت ها در بازار تنوع بسياري دارند، برخي از مهم ترين انواع زيرو كلاينت ها شامل موارد زير مي شوند:

·        HP

·        Dell Wyse

·        Centerm

·        Atrust

·        VcloudPoint

·        Ncomputing

·        زيروكلاينت هاي All in one

مزاياي استفاده از زيروكلاينت

زيروكلاينت ها نسبت به كامپيوتر ها و تين كلاينت ها مزايايي دارند كه اين مزايا به اين دستگاه ها برتري بخشيده است، برخي از اين مزايا مي توان موارد زير را نام برد:

·        هزينه خريد، نصب و راه اندازي مقرون به صرفه

·        مديريت آسان

·        عدم جدا شدن قطعات دستگاه

·        سرعت بوت بالا

·        مصرف پايين انرژي

·        بدون نياز به تعمير

·        عدم نگهداري اطلاعات

·        امنيت بالا

معايب استفاده از زيروكلاينت

زيروكلاينت ها مزاياي زيادي دارند؛ با اين حال در برخي كاربري ها معايبي نيز دارند. در اغلب موارد اتصال همزمان دو مانيتور در دستگاه هاي زيرو باعث ايجاد خطا در عملكرد دستگاه شود. از ديگر معايب اين دستگاه ها مي توان به وابستگي زياد آن ها به اتصال اينترنت اشاره كرد؛ به گونه اي كه در صورت قطعي شبكه امكان دسترسي به زيرو كلاينت وجود نخواهد داشت. همچنين استفاده از برخي برنامه ها مانند اسكايپ در دستگاه هاي زيرو ممكن است با ايجاد مشكل همراه باشد.

چه زيرو كلاينتي بخريم

زيروكلاينت هاي متنوعي در بازار ايران موجود هستند؛ براي خريد Zero Client بايد ويژگي هاي هر يك از آن ها را بررسي كرده و با توجه به نوع كاربري خود، يكي از اين ديوايس ها را انتخاب كنيد. خريد زيروكلاينت اغلب در تعداد زياد بالا انجام مي گيرد؛ اغلب شركت هايي كه فروش زيروكلاينت انجام مي دهند، به صورت عمده و در تعداد بالا به ارائه انواع زيروكلاينت ها مي پردازند. زيروكلاينت ها در مدارس، ادارات و سازمان هاي مختلف كه به تعداد زيادي كامپيوتر براي كاربري هاي مختلف نياز دارند، قابل استفاده هستند و از همين رو اين مراكز در تعداد مورد نظر خود اقدام به خريد زيرو كلاينت Zero Client مي كنند. براي مشاهده قيمت و مشخصات زيروكلاينت ها اينجا كليك كنيد.

قيمت زيروكلاينت چگونه است

قيمت هاي زيروكلاينت بسيار گسترده و متنوع است و با توجه به برند و كارايي هاي دستگاه زيرو نوسان مي كند؛ با اين حال به طور كلي مي توان گفت به طور ميانگين قيمت اين دستگاه ها بين 1 تا 5 ميليون تومان متغير و در حال نوسان است.

منبع: mayaclient.ir


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/5/4 ساعت: ۱۶ توسط:shasha :